tiistai 10. helmikuuta 2015

Kp 28

Onko tänään tosiaan jo kp 28? Jo yli kaksi viikkoa munasolujen keräyksestä. Enpä olisi uskonut, että aika menee näin nopeasti. Pari ensimmäistä päivää toimenpiteen jälkeen tuntuivat kuluvan niin hitaasti, kun olin niin pettynyt tuoresiirron peruuntumisen vuoksi. Mutta jälleen kerran elän taas uuden kierron viimeisiä päiviä. Piti oikein muistiinpanoista tarkistaa, että nyt on jo yk 16 meneillään. Jos mukaan lasketaan 4 ensimmäistä kiertoa, niin tämä on jo kahdeskymmenes kierto, joka sekin jää tuloksettomaksi. 

Puhuin miehen kanssa tänään niistä meidän alkioistamme. Mieheni tuntuu tällä hetkellä olevan enemmän huolissaan ja pelkää taas uutta epäonnistumista. Minä taas olen pystynyt aika hyvin ajattelemaan muita asioita, enkä juuri nyt ole mitenkään levoton tulevaisuuden suhteen. En tosin erityisen toiveikaskaan. Asiat vain ovat niin kuin ovat, ja olen hyväksynyt sen. 

Tällä hetkellä odotan kuukautisia, minkä jälkeen soitan klinikalle ja sitten varaan ajan ultraääneen kohdun limakalvon tarkistamista varten. Niin pitkälle olen tehnyt konkreettisia suunnitelmia, eikä noissa jutuissa kovin moni asia voi mennä pieleen :) Jos pysähtyisin miettimään kaikkea, mikä voi mennä pieleen (alkioiden sulatus, jatkavatko normaalisti jakautumista, ovuloinko oikeaan aikaan ym. ym.), niin hulluksihan tässä tulisi.

2 kommenttia:

  1. Meillä yk 58 toi vauvan. :) Ensimmäisen ICSI:n ensimmäinen PAS.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toisipa meilläkin ekan ICSI:n eka PAS vauvan :)

      Poista