tiistai 1. syyskuuta 2015

pp14: Veritestin tulos

Lopullinen varmistus sille, etten ole raskaana: S-hCG oli <3. Se siitä sitten. Mutta ihmeellistä, miten olenkaan ollut tänään hyvällä tuulella! Kumma juttu. Muut asiat sentään tuntuvat luistavan, lastenhankintaa lukuunottamatta.

Klinikalle soittaminen oli kuitenkin vähän vaikeaa. En ollut ajatellut, että meidän ja klinikan tiet eroaisivat näin: että alkiot on käytetty loppuun ja siirrymme julkiselle puolelle, koska raskautta ei ole vielä saatu aikaiseksi. Kurkkua hieman kuristi, mutta onneksi ei tullut mitään itkukohtausta puhelimessa. Ei se kaukana ollut. Hoitajan mukaan lääkäri käy vielä läpi paperimme ja saamme ne sitten kotiin, seuraavaan hoitopaikkaan toimitettavaksi. Kiitin kovasti hoidosta, eihän meillä mitään suurempaa valittamista ole ollut. Vähän haikea fiilis.

Nyt on sitten taas edessä pakollinen tauko hoidoissa. Ihan kiva olla ilman lääkkeitä taas jonkun aikaa, mutta muuta positiivista en kyllä hoitotauossa näe. 

Mielenkiintoista nähdä, miten hommat sujuvat toisessa hoitopaikassa, mahdolliset erilaiset hoitokäytännöt jne. Meneeköhän punktio yhtä hyvin kuin ensimmäisellä kerralla? Paljonko munasoluja saadaan, ja miten ne hedelmöittyvät? Pääsenkö tällä kertaa tuoresiirtoon? En malttaisi odottaa, jännittää :) Suurimmaksi osaksi jännitys on positiivista. Koko tämä tuohu on mielestäni tosi mielenkiintoista, sen lisäksi että sen tarkoituksena on saattaa minut raskaaksi :) 

Olen todella kiitollinen siitä, että olen jaksanut ensimmäisen hoidon näin hyvin, sekä fyysisesti että psyykkisesti. Tästä on hyvä jatkaa.

4 kommenttia:

  1. Voih, minä niin loppuun asti toivoin. Mutta ei niin ei. :(

    Eiköhän ne hoidot hyvin mene. Mulla ei ainakaan ole mitään negatiivista sanottavaa Taysista ja Ovumiasta. Kaksi raskautta olen siellä saanut alkuun. Erittäin positiivista henkilökuntaa ja hyvissä käsissä tunsin olevani. Onnea matkaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Uskon kyllä että kaikki menee hyvin :)

      Poista
  2. Minulla oli nyt useampi taukokierto. Tauot tekevät kyllä hyvää, mutta nyt olen kyllä taas ihan "tulisilla hiilillä", kun seuraavien hoitojen suunnittelu on jo perjantaina! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen itsekin huomannut, että tauot tekevät hyvää, mutta silti en malttaisi pitää niitä, jos ei ole pakko :) Oi, teillä alkaa sitten tapahtua taas pian!

      Poista