lauantai 19. syyskuuta 2015

Uusi Liebster award!

Kiitos Suunnittelemattomuuksissaankin-blogin Spukalle haasteesta! Olen jo vastannut tähän haasteeseen kerran, mutta aina mukavaa, kun saa lisää visaisia kysymyksiä :) Tällä kertaa en kuitenkaan enää haasta ketään eteenpäin.

1. Tärkein asia minkä olet oppinut blogitaipaleesi aikana?
Tämä olikin vaikea kysymys heti alkuun :) Olen ainakin ymmärtänyt, miten paljon anonyymikin vertaistuki voi merkitä. 

2. Mikä vuodenaika kuvaa sinua parhaiten?
Ehkä kevät. Olen välillä hitaasti lämpenevä, mutta toisaalta valoisa luonne :)

3. Mikä on unelma-ammattisi ja miksi?
Se oli jo ala-asteikäisenä lääkärin ammatti, ja onnekseni olen myös saanut toteuttaa unelmani. Lääkäri-vanhempani vaikutusta idean synnyssä en kiistä, mutta toisaalta tämä samainen vanhempi toisen vanhempani säestämänä oli sitä mieltä, että voisin valita jonkin vähemmän rasittavan ammatin. Mutta pidin oman pääni :D Alun perin ammatinvalintaan vaikutti kiinnostus ihmiskehon toiminnasta sekä auttamishalu. Nyt lääkärinä työskennellessäni arvostan riittäviä haasteita, päivittäistä pohdiskelua, välillä pelottavankin suurta vastuuta sekä ihmisten kohtaamisesta ja auttamistesta saamaani tyydytystä. Joskus juuri valmistuneena mietin, että olisin voinut valita jonkun "helpommankin" ammatin, mutta tällä hetkellä olen oikein tyytyväinen valintaani.

4. Tunnetko olevasi erityisherkkä?
Kun tästä aiheesta on viime aikoina paljon puhuttu, niin olen tainnut muutaman testinkin tehdä, ja niiden perusteella ainakin :) Tosin monet näistä ns. erityisherkkien ominaisuuksista tuntuvat olevan sellaisia, jotka moni ihminen kyllä kokee omakseen, vaikkei ehkä muuten olisi erityisen herkkä. Mutta olen kyllä sellainen ihminen, joka liikuttuu hyvin helposti, aistii herkästi muiden tunteita, omassa mielessään on aina pohtinut syntyjä syviä, häiriintyy siitä jos ympäristö ei ole harmoninen, stressaantuu elämän muutoksista yms. Toisaalta, tunnen erään henkilön, joka on oppikirjaesimerkki erityisherkästä ihmisestä, ja häneen verrattuna olen hyvinkin epäherkkä :) 

5. Linja-auto vai juna, miksi?
Ehdottomasti juna. Linja-autoissa en pidä siitä, että on ahdasta ja ehkä suuremmalla todennäköisyydellä joutuu istumaan vieraan ihmisen viereen. Junassa en myöskään tule pahoinvoivaksi.

6. Oletko ulkoilmaihminen?
Tähän voisin vastata sekä kyllä että ei :) Rakastan luontoa ja puutarhahommia, mutta toisaalta jos sää on tarpeeksi huono, niin jään mielihyvin sisällekin :)

7. Mikä sai sinut aloittamaan bloggaamisen?
Ensimmäisestä keskenmenosta toipuminen kesti paljon pidempään kuin olin ajatellut, ja elämääni hallitsi katkeruus. Tuntui, että tarvitsin uuden kanavan, jota kautta voisin purkaa tuntemuksiani ja saada vertaistukea.

8. Ärsyttääkö sinua kirjoitusvirheet?
Kyllä :)

9. Jääkiekko vai jalkapallo?
Jääkiekko. Vastaan sillä perusteella, että jalkapallosta en pidä ollenkaan, jääkiekko taas kiinnostaa penkkiurheilijana lähinnä kansainvälisellä tasolla.

10. Mitä sinulle tulee mieleen sanasta sade?
Syksyinen päivä, aivan kuten tämäkin :)

11. Oletko onnellinen?
Kyllä. Mietin tasaisin väliajoin, että olenko onnellinen vai en. Hämmästyn aina, että vastaus on jo pidemmän aikaa ollut kyllä. Elämässäni on ollut monta jaksoa, jolloin olen erilaisista syistä ollut onneton pidemmän aikaa, ja on tietysti väistämätöntä, että näitä jaksoja tulee lisää. Siksi olen kiitollinen siitä, että saan olla onnellinen juuri nyt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti