torstai 10. heinäkuuta 2014

Levottomuus

Jostakin syystä olen levoton. Olen koko päivän yrittänyt miettiä, mistä se johtuu. Ehkä siitä, että ajattelen, että jos tämä raskautuminen ei kohta onnistu, niin se ei onnistu ollenkaan. Kun tämä ei ole mennyt yhtään niin kuin olin ajatellut.

Kun sain ensimmäisen keskenmenoni, olin lähes satavarma, että tulen uudelleen raskaaksi kevään aikana. No, sehän kyllä toteutui. Mielikuvissani olin tietysti tässä vaiheessa edelleen raskaana. Se taas ei toteutunut. Olin odottanut, että saan ostaa raskausmahan kanssa yhteensopivan mekon tämän viikonlopun häihin. Mutta eipä ole sellaiselle tarvetta. Rahaa toki säästyy, koska voin käyttää jo kaapista löytyvää mekkoa, mutta se on aika laiha lohtu.

Miksi tästä ei tule mitään? En ihan tiedä, miten minun kuuluisi suhtautua raskauden puuttumattomuuteen. Tuntuu, että koko maailmankatsomukseni on menossa ihan uusiksi. Koska näin en ollut ajatellut tämän menevän. Elämänfilosofiani on ollut ajatella, että kaikella on tapana järjestyä. Mutta MILLOIN? 

Pidätän hengitystäni ja odotan, että elämäni palaa taas raiteilleen. Se tapahtuu sitten kun tulen jälleen raskaaksi. Niin ainakin kuvittelen, koska sitten kaikki menee taas käsikirjoituksen mukaan. Harmi vain, ettei elämästä voi laatia käsikirjoitusta.

Tänään on kp 18. Mahassa tuntuu jotain outoa. Toisaalta yöllä vatsa oli hieman löysällä pariin otteeseen. Ehkä johtuu huonosta syömisestä.

2 kommenttia:

  1. Juuri niin,elämää ei voi käsikirjoittaa. Tuntuu typerältä lukea lehdistä,miten parit suunnittelevat kesävauvaa, että saavat mahdollisimman helpon alun vauvan kanssa. Pyh, tietäisivätpä vaan. Itsekin olin vielä 2009 niin naiivi,että ajattelin,"meille ei ainakaan kesävauvaa, en halua helteillä olla viimeisilläni". Lopulta olin onnellinen kun vauva ilmoitti tulostaan, juurikin kesävauva. Ajankohdalla ei väliä,kunhan on vauva!
    Ja vaikka kolmevuotias elämää jo sulostuttaa,Se ei poista lapsettomuuden tuskaa,varsinkaan kun toista on epäonnisesti yritetty kohta 3 vuotta.
    Toivon kaikkea hyvää,olisipa jo teidän ja meidän aika kokea täysiaikainen terve raskaus,jonka lopputuloksena on terve,elävä vauva. Toivotaan lujasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan lujasti :) Minua myös ärsyttää ihan suunnattomasti nuo vauvaHANKINTAsuunnitelmat, että "ajateltiin että lapsi tulis siinä ja siinä kuussa". Ihan kuin oltaisiin autoa ostamassa. Ottaisin vauvan ihan koska vain...

      Poista