maanantai 23. marraskuuta 2015

pp3: "Raskausmahaa" on vaikea piilottaa...

Minulla on ollut koko päivän tosi tukala olo tämän turvotuksen vuoksi. Vatsa on edelleen pinkeä eikä toimi kuten toivoisin. Aamulla oli huono olo ja suihkussa pyörrytti. Töissä aamulla potilaskierrolla tuli myös huono olo, ja nyt kaikki hoitajat luulevat, että olen onnellinen odottaja. 

Mitäs muuta hedelmällisessä iässä aamupäivällä pahoinvointia poteva nainen voisi olla kuin raskaana??? Hymyillään salaa, kehotetaan vähän lepäämään ja tuodaan lasi mehua, ja kohta työt taas jatkuvat. Juominen kyllä helpotti oloa. Ehkä olen vain juonut liian vähän. Sekin laittaa vatsan jumiin.

Olisinpa raskaana ihan oikeasti. Maha pömpöttää niin pahasti, että minun on ollut pakko vetää sitä hieman sisään kävellessä, kun löysät työvaatteetkaan eivät sitä kunnolla peitä. Eläköön talvi ja paksut takit! 

Olen tainnut joskus luvata, että sitten kun tulen raskaaksi, en valita mistään vaivoista. Kunhan vain tulisin raskaaksi. Nyt on siis otettava tästä kaikki irti ;) Toisaalta saatan ollakin raskaana, mutta nämä vaivat eivät kyllä sillä selity... Kyllä tämä kaikki taitaa loppujen lopuksi johtua edelleenkin punktiosta. Hyperstimulaatioon en usko. Silloin voisin varmasti paljon huonommin. Olin kyllä päivän aikana moneen otteeseen soitamassa gynen polille, mutta en sitten soittanutkaan. Eivät ne siellä ummetusta hoida :D

6 kommenttia:

  1. Mä oon niiiin varma, että tää on se teidän kerta <3

    VastaaPoista
  2. Tuohan kuulostaa hyvältä :) Minulla turvotus oli merkki kiinnittymisestä siinä lopulta kemialliseen päätyneessä tuoresiirrossa, samoin huimausta ja huonoa oloa oli heti alussa. Negatiiviseksi jääneessä PAS :Ssa ei noita oireita ollut. Meillä raskaus alkoi sitten yllättäen luomuna ja siinä kierrossa turvotus oli jäätävää jo ennen kuin kuukautisten piti alkaa. Samoin ortostatismia oli ihan alussa. Tsemppiä piinapäiviin, nyt merkit on ainakin lupaavat ja lähtökohdat kuulostaa tosi hyviltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan että oireet olisivat hyvä merkki :) Ja onnea teille raskaudesta! Oletko jo pitkällä? :)

      Poista
  3. 25 viikolla "jo". Runsaita vuotoja on ollut raskauden ajan eikä hermoilu muutenkaan taida loppua missään vaiheessa mutta ei tietty pitäisi valittaa :) Tuntuu tyhmältä tulla kertomaan omasta raskudesta kun siellä vielä piinaillaan mutta kun nuo sun oireet kyllä kuulostaa kovin lupaavilta. Mä käytin tässä raskaudessa lugesteronia vaikka muuten luomualkuinen olikin. Pelkkä luge ei mulla tehnyt turvotuksia mutta yhdessä hcg:n kanssa näemmä teki. Ja tosiaan noi huimaukset ja huonot olot tuli jo ennen testiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli aika varmoilla vesillä siis jo :) Toivottavasti kaikki menee loppuun saakka hyvin ja vuodot olisi ihan harmittomia!

      Poista